Juldagen

Juldagen blev lugn på förmiddagen..
spelade tv-spel å alex lekte med sina nya leksaker..
Framåt 1-tiden skjutsa jag ut alexander till Mormor för han skulle sova där på natten..

När jag kom tillbaka hem så duscha ja å klädde på mig..
Strax efter kom Uffe från Västerås.. efter en stund även Mattias..
Framåt 18-tiden gjorde jag ordning mat, smördeginbakad fläskfile med klyftpotatis..
Precis när maten var klar så kom även Johan å sandra å mandel..
så då kunde vi äta på en gång..

Malin å jonas dök oxå upp när vi hade ätit men de hann i stort sett bara in å vända innan vi åkte mot hambologen..
Jag var nykter å körde mattias cheva -67..

När vi kom dit var det inte mycket folk där.. satt oss i en soffa å kolla på folk bara..
Efter en stund kom Sara så då pratade jag med henne tills vi skulle åka vid halv 1-tiden..
då hade det kommit lite mer folk men inte många man kände..





På vägen hem hade det börjat bli storm ute, det flög kvistar över vägen å på vissa ställen halt..
Vi var hemma vid halv 2 tiden.. lyssnade på lite musik å sen gick å lade oss..

Jag vaknade upp vid 7-tiden å såg då att vi var utan ström.. var ut med hundarna en sväng å sen lade mig igen ca 2 timmar.. klev upp vid 9 igen å åt lite frukost.. strax efter åkte mattias hem..
Uffe somna om å nån timme sen vakna werner..

väckte uffe å gick ner till svärföräldrarna för att få kaffe..
men jag orka inte vänta utan åkte å hämta alexander..

När jag kom på raksträckan utanför deras hus fick jag se detta..

sitter alltså takplåt i lärkträdet som lossnat från farmors hus..

detta kort är från mammas altan..

När jag kom tillbaka hem hade vi inte fått nå ström än..
vid 17-tiden gick vi ner till svärföräldrarna för att äta, de kan ju värma mat på vedspisen..
när vi precis hade ätit klart vid halv 6 då kom strömmen..

Kvällen blev lugn framför teven..
tessan
2012-01-03 @ 19:52:12
URL: http://tewssans.blogg.se/

Skönt att ni fick tillbaka strömmen så pass tidigt iaf :) Ingen höjdare å va utan! Hoppas ni haft en bra jul.. kramis

Raggaranki - Mot min smala lycka!
2012-01-08 @ 13:44:50
URL: http://raggaranki.blogg.se/

SV; Tack!! :) Det gör jag :) Okej, nog för att du vet de men när du kör Allevo så drick minst 2 liter vatten fördelat på hela dagen :) hehe

Raggaranki - Mot min smala lycka!
2012-01-09 @ 10:17:52
URL: http://raggaranki.blogg.se/

SV; Jo men det hör till en viktnedgång. Allt skit i kroppen kommer antingen ut som kiss eller avföring.. I början går man på toa hela tiden men det börjar avta för mig iallafall :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0