Grycksbo

Nu var det ett tag sen igen..
har inte haft tid å ork att sätta mig att skriva! men det ska nog bli ändring på det.. försöka iaf =)
Det har inte hänt så mycket sen sist...
har jobbat på som vanligt! bäst att passa på medan man orkar!

9-12 aug var vi i grycksbo..
tors: åkte vid 10-tiden hemifrån.. det var jag å werner! mimmi skulle ha varit med oxå, men hon blev sjuk! synd, hon som såg fram emot det! vi var nog i grycksbo vid 13-tiden.. det var strålande väder!  vi satte upp tältet å satt oss å vänta på resten av gänget! framåt 14-tiden kom kenny, angelica å mia! då satte vi upp det stora partytältet! sen begav vi oss till stranden, men jag fick bara titta på! inte värt att bada nu, så man får nå infektion eller nåt! sen när vi kom tillbaka gick kenny å lade sig, han fick migrän å sa hade de glömt tabletterna hemma! så han sov till nästa dag! vi börja grilla! sen gjorde vi inte så mycket mer.. prata med lite folk som hade kommit bara...lade mig vid 12-tiden.. var så trött..

fre:  vaknade vid ca 10-tiden. det var rätt så dåligt väder hela dagen! kom några skurar då å då! åt frukost å sen åkte vi alla bort till hälsocentralen för de hade apotek där, så kenny fick sina tabletter.. werner köpte alvedon oxå! sen åkte vi å handla mat till senare! det blev inte så mycket gjort på fredagen.. De hade ändrat priserna för iår! nu betala man 350/person för hela området + camping å inträde bägge kvällarna! det kom mer folk som man kände... Dan (lumparkompis till werner från Hedemora) kom nån gång mitt på dagen! sent på kvällen kom danne å camilla med grisplyman, danne hade skruvat med den hela dagen! så de slog upp sitt zebratält i partytältet! lika som förra året! Västerås gänget kom rätt så sent oxå! gick å lade mig vid 1-tiden ja.. jag hade sån halsbränna å så hade jag fått skavsår mellan benen (på låren) =)

Lör: Vakna vid 9-tiden. var bättre väder idag! åt frukost! vid 10-tiden fick man börja köra in bilarna på utställningen.. jag slapp köra Dans bil, han körde den själv, han hade inte druckit så mycket kvällen före! innan jag körde in chevan så åkte vi ner på affären å köpte helosansalva å mandlar (det skulle hjälpa mot halsbränna sa angelica) sen körde jag in bilen.. sen var vi till cafeterian å köpte macka! gött! Var å duscha en sväng, det var skönt! men sen gjorde inte vi så mycket fram till 16, då vi fick köra ut bilarna å det var prisutdelning! grisplyman kom 2:a i klassen övrigt! å Dans cheva kom 2:a i custom klassen! vår cheva hamna i originalklassen.. den fick nog rätt så många röster ändå! de flesta vi känner hade röstat på den! när vi kom tillbaka grilla vi å sen skulle de andra åka å bada..men bilen blev full annars skulle vi ha följt med oxå! men vi vänta på västeråsarna istället.. sen hände inte så mycket mer.. satt i partytältet eller var in å titta på de som dansa.. prata med en massa folk.. vid 21-tiden kom ambulansen å stod utanför vårt tält. då var det en gubbe som hade ramlat raklång baklänges utan att ta emot sig! så han spräckte upp huvudet å det rann blod! så min handduk blev kudde åt honom tills ambulansen kom! sen senare på kvällen hade ambulansen fått kommit igen, då hade vattnet gått för en tjej från Old Iron klubben! hoppas det gick bra för henne! hon hade egentligen 1 månad kvar! gick å lade mig vid 1-tiden.. vid halv 3 kom werner å lade sig.. å sen vid 3-tiden hörde vi att det börja spöregna ute! tur att vi hade satt upp pressening över vårt tält! sen hör vi danne stå å ropa i tältet! då flöt deras zebratält omkring! de hade satt upp det i närheten av ett brunnslock så allt vatten samlades ju där! så de fick flytta allt torrt till bilen å sen sova där!

Sön: vakna vid 8-tiden, var å kissa å sen städa jag undan lite i partytältet.. sen gick jag å lade mig en stund till.. klev sen upp vid halv 10 (tror ja).. åt det som var kvar av mackorna! å sen plocka vi ihop vårat tält! vi tänkte det var ingen att sitta kvar där så länge när jag ändå var nykter å kunde köra! så vid 11-tiden åkte vi hemåt! var hemma vid 13-tiden.. plocka ur lite ur bilen å väskorna! sen beställde vi en familjepizza! sen somna vi på soffan.. vakna upp vid 19-tiden.. då åkte vi å hämta volvon i Mossne.. sen blev det nog kväller tidigt..
Det var en rolig helg fast man var nykter! när man satt där å såg de andra dricka börja man längta tills nästa år! Vi har redan barnvakt till då! =)

i onsdags var vi å köpte en spjälsäng, 150:- med madrass, kudde, täckte å spjälskydd.. hitta den på blocket här i ljusne! jätte fräscha grejer..

i lördags var vi till Valbo, Möller följde med oxå! vi var till Owes, där köpte jag ett par mysbyxor å så hitta jag en baslåda till bilden för 399:- så då passa jag på att köpa den! blev bra ljud i bilen..sen var vi å gick i affärerna inne på köpcentret.. hitta en skötväska för 49:- på Micro. werner å möller hitta radiostyrda bilar som de köpte.. det var små bilar! å när vi var inne på Hobbex blev jag så konstig.. det bara rann svett av mig å jag orka knappt stå.. antagligen så var det för att jag har slarvat med järntabletterna så jag fick järnbrist! sen var vi till Ikea, titta lite.. åt mat på restaurangen.. det enda vi köpte där var batterier till de radiostyrda bilarna.. sen åkte vi gamla E4:an hem..

i söndags var vi in på strömmingsleken en sväng.. hitta några tröjor! köpte första klädesplagget till Junior! en t-shirt med en bil å texten Min pappa är en raggare! sen köpte jag en till meduza tröja åt mig å en tröja till werner med Jack daniels! sen titta vi på fyrerkerierna!

igår tvätta vi å städa hela lgh.. flytta på soffan gjorde vi oxå.. det blev ett helt annat rum! sen fick vi besök igår kväll! möller å nilsson titta förbi!

Idag har jag varit till BM.. den här gången låg hjärtljudet på 140, sf-måttet på 31 men jag hade dåligt blodvärde så jag ska äta 2 järntabletter om dagen.. jag har ju slarvat med dem.. sen har jag gått upp 11 Kg sen inskrivningen!
Sen var jag ner på stan å klippte mig! vad skönt det blev med kortare å tunnare hår! jag klippte upp det å tog en rejäl bit på längden.. sen var jag till apoteket å köpte mer vitaminer... sen knalla jag upp till försäkrnigskassan för att lämna in moderskapsintyget, men då hade de bara öppet tisdagar å fredagar just nu! vad arg jag blev då!
så då åkte jag till e-center å gick på skokanonen å köpte nya tofflor! sen handla jag lite på ÖB.
Nu har jag nog sovit ca 1½ timme på soffan.. får se om jennie dyker upp när hon har slutat skolan.. werner kommer hem senare idag oxå! han skulle till holmsveden å hjälpa nån med en bil! om man kanske skulle lägga sig på soffan å spela lite tv-spel! det är kul det :D

Ha det bra alla som orka läsa till slutet! blev rätt så mycket!

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!