Bil

Tänkte sammanfatta lite vad som hänt senaste veckan..

Förra veckan var jag ju på truckutbildning.. varva teori med körning..
Hade trevligt å var kul att köra truck.. vissa gånger fick man verkligen tänka till..
På fredagen börja vi med teoriprov å jag fick 3 fel, man fick ha 10 fel så jag klarade mig..
Sen gick vi efter närvarolistan för att få köra.. då hamna jag på plats 10 så man fick vänta bra länge då..
Satt med de andra å prata å vänta..
När det väl var dags så hade läraren gjort en hinderbana man skulle köra med motviktstrucken.. utan att ta i pallarna som stod som väggar..
Det gick bra, nudda inte en enda gång..
Läraren tyckte det gick lite långsamt, men säkert å han såg hellre att det gick säkert än att det skulle gå på tiden så jag blev godkänd!! Så nu har jag Truck kort!!

Sen på fredag kväll packa vi in oss i husvagn å bil å for ner till Vintjärn.
Var framme vid 18-tiden..  Blev vi, jonas, malin + hennes grabb, Jennie å Uffe + hans grabb som kom på fredag kväll..
Vi grilla å prata lite å så.. blev tidig kväller...

Sen på lördagen började vi röja sly å träd.. killarna kapa å såga och vi tjejer drog fram det till högar på gräsplanen..  Framåt lunch tid kom även danne å erika med husvagnen.. då skulle Werner flytta vår 244a..då starta den inte så de fick dra igång den men den dog igen.. Tror det blev för mycket för den att dra husvagn..
Senare på dagen kom även mer folk å hjälpte till.. Sen grillade vi å sen åkte några hemåt...
Satt uppe i förtältet framåt midnatt innan vi gick å lade oss..

Sen på söndag börja jag å Erika att kratta ihop allt smått som hade blivit framdragit på gräsplanen.. tog en stund det.. Killarna fixade staket som hade rasat på ett ställe å sen fixade de de gamla utedassen..
Framåt 17-tiden packa vi ordning å åkte hemåt.. Werner lyckades få fart på bilen å den gick hur bra som helst hem.. på kvällen blev det inte mycket gjort.. duscha å sov..

Positiva med helgen:
umgåtts med trevligt folk, fick bra mycket  gjort i vintjärn, bott i husvagn, grillmat
Negativa med helgen:
mygg, knott, kameran dog (men fick idag fart på den), regn, blött

Igår måndag ville inte 244an starta alls när werner skulle till jobbet..
jag gjorde inte mycket på dagen.. sen när Werner kom hem så lånade vi Emmas bil å åkte till hudik för att kolla på bil. Mattias var oxå med.
Blev då bilköp, volvo 855a. för bra pris..


På vägen hem blev det mat på Frasses..
Var väl hemma vid 21.30-tiden..
Blev inte så mycket mer den kvällen förutom att werner gick ut i garaget en sväng..

Idag lämnade jag alex på dagis kl 9.. åkte sen till apoteket i bergvik för att städa en timme å plocka upp varor 30 min.. sen åkte jag in till stan för att träffa Monika ISS. skulle skriva papper å få schema på mer timmar om några veckor. Fick en tröja oxå, skulle få byxor oxå men alla var för små så de skulle beställa hem.
Efter det åkte jag på statoil å tvätta bilen medan jag åt lunch å sen blev det handling på Lidl, Dollarstore och Ica.. sen hämta alexander..

Har ätit för en stund sen, ska snart lägga alex å göra nåt..
Werner är inte hemma än, han hämtar en bil..

Imorgon blir det jobb 3 timmar på Linden Servicehus i Bergvik, städning av trappor å korridorer..
Torsdag apoteket igen... å sen på torsdag kväll åker jag å Werner till Vintjärn igen..
så blir nog inge mer inlägg förrän efter helgen..
Ha en trevlig Midsommar!!
tessan
2011-06-22 @ 12:17:44
URL: http://tewssans.blogg.se/

Härigt med truck-kort :) Det är bra att ha! Grattis!

tessan
2011-06-28 @ 09:59:47
URL: http://tewssans.blogg.se/

Sv: Ja, de hoppas jag att vi gör :) Har ni samma stuga som förra året?

tessan
2011-06-28 @ 12:30:04
URL: http://tewssans.blogg.se/

Sv: Aaa, samma som förra året :) 915 eller va det var!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0