Rättvik

förra veckan var lugn för mig, jag tvättade å packade för kommande helg..
I fredags efter werner kom hem från jobbet så stack vi mot Rättvik, Syster åkte med oss oxå för hon hann inte med jonas som hon skulle åka med. Alexander var oxå med!

Vi var nog framme i Rättvik strax efter 19-tiden.. då grilla vi å sen gick vi en vända på campingen..
Werner blev kvar i grann stugan med folk från Valbo medan jag gick tillbaka å lade alexander..
Sen gick jag oxå dit en sväng.. Blev även en sväng runt campingen igen med Emma, Jennie å Mickan..
Vi gick å lade oss vid midnatt tror ja..

På lördag morgon fick både jag å Emma sms om att Krille å Tessan hade fått åkt på BB å fött en pojk! Stort grattis till er!! De hade stuga en bit ifrån oss så de hade fått stuckit därifrån å åkt till Falun på förlossningen.
Vi gjorde oss i ordning å sen åkte ner på bolaget å sen in på området för att samlas..

Pratade med folk å kollade på bilar innan det var dags för avfärd strax före kl 14..
Werner började köra eftersom jag inte vill köra chevan med manuell å bilkö å uppförsbackar, eftersom jag har svårt att hitta dragläge på den..
Vid Tällberg skulle vi bytas av men då börja bilen gå varm så blev strax efter Almo som vi byttes av istället..
Var in på Coop i Gesunda för att handla grejer för att handla. Men vi hitta ingenstans att grilla så blev att vi grilla när vi kom tillbaka till stugan vid 19-tiden..
Vi grilla å åt å sen åkte vi ner på prisutdelningen.. Efter det blev det nån vända på stan innan vi parkera på sidan å stod å titta på bilar..

Sen strax före kl 23 var vi tvungna att åka tillbaka till campingen för annars skulle vi inte komma in med bilen..
Satt vid stugan en stund å sen gick vi ner till Bowling å krog där rocken var å satt oss utanför vid ett träd.. Älskling somna i mitt knä å framåt 1-tiden gick vi tillbaka mot stugan..


På söndag klev vi upp vid 9-tiden, åt frukost å sen börja städa eftersom vi skulle vara ur stugan kl 11.
Jennie åkte med oss även hem för Jonas hade tydligen ingen plats kvar och så åkte Tony Ö med oss för han blev kvar i Rättvik på natten så han sov i våran bil..
Vi åkte direkt till Ockelbo på marknad.. kollade stånden, åt hamburgare, träffa på min familj så Alexander å Jesper fick åka karusell..


Sen när vi kom hem så packa jag ur bilen å sen tog vi det lugnt..

Veckan har varit lugn men imorgon ska jag in å träffa en (ev 2) av tjejerna jag ska jobba istället för..
Ska bli skönt att få börja jobba igen.. men är inge kul att behöva lämna alex kl 6.15 på morgonen på dagis..
å dagis är stängt v.29-30.. så måste försöka ordna annan barnvakt vecka 29.. men vecka 30 har werner semester så då får han vara hemma med honom..

Nä nu ska jag hämta alex på dagis å vänta in syster som ska hämta LOS RAGGOS flaggan för hon ska ha den med till Västerås Power Big Meet.. lite lätt avundsjuk på de som ska dit, men jag har inte råd å så ska jag ju jobba..

Ha detbra!!!
Anonym
2011-07-08 @ 11:19:42

Sv: Tack så mycket :) Ja, det gick bra. Vi kom in precis i tid.. Det var nästan tur att vi var i Rättvik och inte hemma, för vi hade aldrig hunnit till Gävle. Han hade bråttom ut lill prinsen :)

Anonym
2011-07-08 @ 11:20:32

Oj, misssa att skriva avsändare.. men du förstod säkert att det var från mig ;D

Angelica Hjärta Erik
2011-07-08 @ 20:53:10
URL: http://angelicahjartaerik.blogg.se/

SV; då ska jag nog ladda ner det :)

tessan
2011-07-09 @ 15:21:58
URL: http://tewssans.blogg.se/

SV: Ja, de var lite tur i oturen där :) Men vi visste ju att det kunde hända där, så vi var väl förbredda :)

Anna-Johanna ♥
2011-07-09 @ 15:49:09
URL: http://annajohannanilsson.blogg.se/

fin blogg, allt bra? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0