blöt

nu är det lördag.. gud vad skönt!

Igår morse var jag å lämna alex hos min mor eftersom jag skulle jobba..
Han hade fullt upp me att leka, för min bror, 8 år, hade 2 kompisar hemma oxå..
när jag slutade jobba så köpte jag med mig korv å bröd å åkte dit oxå..
Sen fick mamma färga mitt hår igen.. hitta en färg som hette ljus mahogny, köpte 2 förpackningar då jag sist färga räckte inte en, fast var annat märke. Som tur var så räckte det med en flaska av detta märke. så jag har nu färg kvar till utväxten sen..


lite dålig/mörk bild men syns iaf att det är rött..

blev kvar hos mamma en stund, sen åkte vi hemåt lagomt tills Werner sluta jobba..
När vi kom hem så var vi ner till svärföräldrarna en stund å sen gick vi hem å kika teve.. jag somna!!
Sov ca 1 tim sen började jag göra ordning Tacos..
åt tacos å sen somna om igen!!
Sov nästan 2 timmar då innan alex stod å ropa att han ville gå å lägga sig i sängen..
La honom å gick sen å satte mig vid datorn tills werner kom in..
Gick då å titta på teve, å somna igen! vakna å flytta mig till sängen å sov sen fram till kl 8 imorse..
Märks att man har jobbat nu 2 veckor..

Idag när vi vakna så åt vi frukost å sen åkte till stan för att handla på ÖoB..
Werner skulle ha mer slip papper till impalan..
var även in på Coop och dollarstore..
När vi åkte hemifrån började det regna och åska.. när vi kom ut från ÖoB, så spöregna det å var vatten i stort sett på hela parkeringarna..
Åskan hördes till och med in på affärerna..
På vägen hem när vi kom till en viadukt bro i Bergvik så var vi tvungen att åka upp på trottoaren för det var som ett hav under bron.. ändå räckte vattnet upp på sidorna på bilen.. stod en bil på andra sidan vattnet som hade lagt av pga vatten i motorutrymmet..
När vi kom hem hade det inte regnat lika mycket här.. nu har det slutat regna som tur är..

Nu snart ska jag börja på med maten.. smördegsinbakad fläskfile med potatisklyftor och bea sås =)
kvällen blir lugn.. är sommarfest i stråtjära ikväll, men har ingen barnvakt eller nåt, kanske man åker dit å kikar lite med Alexander om Werner vill och har tid..

Trevlig helg på er!!
tessan
2011-08-02 @ 10:53:00
URL: http://tewssans.blogg.se/

Sv: Jadu, jag vet inte vilket nr eller så ;D Men man åker in där uppe vid skylten där det står "Ellne 1" :p

tessan
2011-08-03 @ 22:51:11
URL: http://tewssans.blogg.se/

Såg tatueringen på bdb, fin :) Gjorde det ont? Jag vill tatuera mig men ja vet inte om ja törs ;p haha!

tessan
2011-08-15 @ 21:07:15
URL: http://tewssans.blogg.se/

Sv: Ok! Oj, ja de lät lite mycket. Den ser ju inte såå stor ut? Men kanske är för att det är färg? Fin var den iaf =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0