sjuk

Hej alla!
Har tänkt skriva tidigare men inte blivit av..

Förra veckan:
Måndag: Jag å alexander tog en tur till Bollnäs, hälsade på werner på jobbet å sen handlade. Blev lunch på Sibylla.

Tisdag: SKulle jag oxå jobba, klev upp strax före 6. werner var ut å starta amazonen och kom in å gick på toa. då lade den av å ville inte starta, så då sa jag åt han att ta volvon istället så skrev jag till chefen om att jag inte kunde jobba. Werner stack iväg men kom tillbaka efter 10 min. då hade han kmmit till Holmsveden så koka bilen, då hade den frysit. Hade ju varit svinkallt under natten. + att det tog en evighet att få upp nå värme i huset på morgonen..
Så vi alla blev hemma.. Tog in katten för att han skulle slippa frysa. Så då blev det badning och rakning av katt under dagen. så nu bor han på toaletten, är inte färdig rakad än, har bakdelen kvar.

Onsdag: Alex blev hemma från dagis för werner var tvungen att ta volvon igen.

Torsdag: Lämna alex på dagis. åkte sen hem och städa lite å fixa ordning ved så älskling kunde kapa.

Fredag: Jag å alex åkte in till stan. Handlade och åt lunch på sibylla. På kvällen åkte vi hem till Elis och Marie för Elis fyllde år. Åt smörgåstårta bla.. Alex busa runt som vanligt..

Lördag: Jag fick vara vaken nästan hela natten för Alexander började kräkas runt 1-tiden å somna inte förrän strax före 4-tiden. Werner åkte å jobba 7-15.. Jag å alex tog det bara lugnt men var full fart på han fast han hade varit dålig under natten. Åt tacos på kvällen.

Söndag: alla pigga. Var ner till svärföräldrarna en sväng å fika. sen följde Aaron med hem å lekte med Alexander.
Blev pizza på kvällen.

Måndag: Jag vaknade vid 3-tiden å kände att jag måste på toa. Då var det dags för min tur med magsjuka. mellan 3 och 7 tiden var jag upp på toa 4 gånger. Det kom från båda hållen då! Lade mig i soffan för att inte störa de andra. SÅ hela måndagen var jag i stort sett liggande. Werner åkte å jobba vid halv 2-tiden.. Då orka jag upp en sväng å göra lite saker. Fick i mig lite mat å tog det lugnt bara.
Somnade i soffan innan werner kom hem från jobbet.

Tisdag (idag): Werner mått dåligt hela natten. Så han blev hemma från jobbet idag, han har inte kräkts eller så men känner att han är dålig. Så han våga inte åka å jobba. Jag har varit ute å burit in ved, var helt slut när jag kom in.
Blev en sväng till macken oxå för att inhandla lite viktiga saker, bl.a vitpeppar korn! Kvällen blir lugn...

På fredag ska vi vara barnvakt åt Aaron å jack på kvällen. Förhoppningsvis klara dem sig så vi inte smitta dem i söndags..
Sen på lördag blir det förhoppningsvis Vikasundet på rock om vi får tag på chaffis. Hoppas!!

Nä nu ska jag kolla färdigt internet å sen kika om werner har lust att raka mer på katten!

Linnéa
2011-02-22 @ 19:04:49
URL: http://chevanilsson.blogg.se/

Hej! Har du nå bra tips på hur man får en katt att vara still och acceptera rakmaskin? Har en väldigt tovig katt hemma här som vägrar ge med sig att bli rakad..

Anonym
2011-02-23 @ 17:13:13
URL: http://tewssans.blogg.se/

Usch, det är hemskt med magsjuka :/

Frugan
2011-02-27 @ 16:21:31
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Tack så mycket.

Ge dig bara fan på det och stoppa huvudet i sanden när det är jobbigt, träna mer så ska du se att du finner samma motivation :)

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0