bläsmåla

Blev inte mycket gjort igår på dagen.. satt vid datorn å var ner till svärföräldrarna en stund.
Framåt 15-tiden packa vi ut oss i bilen å börja åka mot bollnäs..
självklart skulle det börja snöa.. det gjorde det förra gången jag var till bollnäs oxå..
Men när vi kom till kilafors började det regna istället..

Vad jag inte är så förtjust att köra när det är mörkt å regnar å får en massa möte.. vägen försvinner för mig då..
Sen har jag väldigt dåliga torkare på bilen så det gör ju inte saken bättre..

Åkte in på dollarstore/karlssons å vänta på werner som kom från jobbet..
var in å handla julklappar.. sen tog vi min bil å åkte bort till Albert&Herbert å handla lite mer julklappar.. jag fick även tag på en rödrutig skjorta som jag ska ha på julafton.. Efter det åkte vi in på elgiganten å kika..
vi är sugna på ett Xbox 360 men det är så dyrt nu.. jag tror det är bättre att vänta med det tills efter jul..
Jag hitta en billig touch telefon oxå, men kom fram till att det inte är en android så då blev det inte lika intressant längre.. telefon jag har är ju en windows phone å går ju inte att ladda hem appar som man vil ha.. Får fortsätta leta efter nån billig bra android telefon..
Sen åkte vi till Willys å handla mat..
Var tänkt att vi skulle käka på Max efter men Alex bråka å inte lyssna så vi åkte hem på en gång..
jag som var så sugen på hamburgare..hade gått å längtat hela dagen efter en sån..
men men blir väl fler gånger..

När vi kom hem gjorde vi ordning kött å strips istället.. inte fel det heller..
Sen somna både werner å alex på soffan..
Jag flytta in alex till sängen å då kom mattias istället..
Satt åprata å titta på teve medan älskling sov å snarka på soffan.. prata i sömnen oxå =) rätt som det var så sa han Ägg!
Efter att mattias hade åkt så somna jag till oxå en stund, sen gick vi å lade oss i sängen..

Idag klev jag inte ur sängen förrän 10-tiden..
Har ätit frukost å slängt in julskinka i ugnen..

Framåt 16-tiden ska jag göra ordning lite julmat å äta när werner kommer hem..
Sen ska alexander få gå ner till farmor å farfar för vi ska ju till Järbo på 20-årsfest!
Får se när vi är hemma igen.. jag blir nykter å kör för vi har saker att göra imorgon..
Bl.a ska vi till skogen å träffa tomten.. alex ska få lämna sin önskelista..
Sen ska vi nog kapa upp lite mer ved..

Undrar vad man ska hitta på mer idag då?
ska nog tvätta lite tror ja..
men får vänta tills diskmaskin är klar så inte proppen går eftersom jag har ugnen på oxå..
Ha det bra alla som läser!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0