Onsdag

igår kväll somna werner på soffan vid halv 8..
Jag sattmig å kolla på film, supersugen.. den var rätt bra =)
Vid 12-tiden sparka jag ur W ur soffan å in till sängen å så gick jag å lade mig oxå..
Sen hade Werner tydligen vaknat vid 3 imorse å var jätte pigg..
Så vid 6 tiden vakna jag till av att det panga å lät från vardagsrummet, då satt han å spela tv-spel..
alexander vakna vid halv 7 å som tur var så gick han till werner å inte in å hoppa på mig.. skönt!
Men sen vid 7.40 kom de in å väckte mig, men jag hade redan vaknat för jag hade ställt klockan på halv..
Jag klev upp å åt frukost å kollade av datorn å sen klädde på alexander..
Efter vi hade lämnat han på dagis så gick vi till Fibben å fikade..
När vi kom hem var vi först ner till svärmor..
Sen gick vi upp å drog fram ved så werner kunde kapa å jag bära in i pannrummet...
Så vi fyllde upp hela vagnen där inne så det räcker cirka en vecka, sen får vi göra om det..
Lill-kenny kom å tittade på oss oxå strax innan vi var klar..
Sen vid halv 2 åkte vi ner till stråtjära.. jag fick köra Jettan.. gick bra..
Sprang in på affärn å handla lite å tog ut pengar till mattias..
sen hämta vi alexander på dagis!
När vi kom hem så starta werner traktorn å ploga av på kortsidan av huset så vi kunde få undan mitt lik till volvo.. jag gick in med alexander för han fick inte vara ute mer.. han gick bara å försökte äta snö.. blää!
Jag plocka av i köket å städa 2 skåp..
Werner kom in efter en stund å gjorde mat... ris å kassler stroganoff.. Gött!
När vi ska börja äta så kommer fibben..
Sen gick vi ner till svärmor för emma lyckades ha sönder spärren på huven till pickupen..
När vi kom tillbaka hem så lade jag alexander...
Nu sitter jag här å pratar med Kops, en kille som jag känner sen flera år tillbaka.. han var även tillsammans med en kompis ett tag.. sen flytta han långt ner.. alltid trevligt att höra från folk som man inte hört nåt från på länge..
Jag ska snart gå ut å duscha.. trodde jag skulle få hoppa över det nyss för när werner var ut tidigare så hade slangen/avloppet på duschen frysit.. vi har ju duschen ute i pannrummet.. men han hade fått ordning på den nu..
Jag ska ju iväg å jobba imorgon.. nästan hela dagen.. börjar strax före 9..
Hoppas bara vi inte ska till hudik, det är ju det på torsdagar, har ingen lust att sitta å dunka dit med jettan..
eller så kanske det finns nån av firmabilarna ledig =)=) men vill ändå inte till hudik... kallt!
Nä nu orkar jag inte skriva mer..
jenny
2010-01-21 @ 14:03:09
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com

Tack! Jo jag hoppas allt går bra och att jag mår lite bättre framöver! Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0