Fredag


Som jag skrev i föregående inlägg så skulle ju Werner in å besikta Chevan i Tisdags!
Det hade gått bra, blev bara 2 st 2:or, ojämn bromsverkan fram å en styrled. Så det var inte så farligt!
På kvällen åkte Werner till Möller och jag badade Alexander. han var envis å skulle äta skummet!
Sen försökte jag få Alex att somna i 45 min, till slut gav jag upp å gick in å lade mig med han.. Han har blivit så svår att lägga nu om han inte är jätte trött då!


I onsdags jobbade jag som vanligt. När jag å siv var på väg tillbaka till lagret från Scandymet så kommer vi i rondellen vid lidl, då står werner på sidan med chevan å bara 3 st däck! Så jag skyndade mig att åka till lagret å släppte av Siv. Sen åkte jag tillbaka å strax efter kom Elis med domkraft, Werner hade ringt efter han. Bultarna hade gängat ur sig ur fälgen på nåt konstigt vis. Så de satte dit reservhjulet som låg i bilen men det var ett mindre däck. Å jag fick åka bort till Mhyrs däck till Tony för att låna bultar, men han hade inget som passade.. När jag kom tillbaka så hade även Bärgar-Lars kommit för werner hade ringt efter han oxå. Men han behövdes inte. Vi fick dit 2 st bultar. så vi börja rulla mot mossne sakta. När vi nästan ska svänga av Ljusnevägen in mot Onsäng så får Werner soppa torsk på chevan. Så då fick jag ta reserv dunken å åka bort till macken å tanka!

sen när vi kom till Mossne fick Werner ta släggan å försöka få ut bakskärmen för den hade blivit knölig när han tappa däcket. Men han fick bara hålla på en stund, för kl 13 var vi tvungna att hämta Alexander på dagis för vi skulle vara på BVC kl 14.
Där fick Alex spruta, å väger nu ca 11,6 kg å är 83 cm lång.
Sen var vi på skroten en sväng och sen blev det Sibylla. Efter det åkte vi till Mossne igen, så werner fick fortsätta med bilen. Han koppla även in stereo!


På torsdag jobba jag heldag. Jag å Siv hjälptes åt med en lägenhetsstädning.
Sen när jag sluta så handla jag lite å sen åkte vi ut till Mossne för att grilla. Före maten fick jag köra chevan lite. Så jag skulle lära mig rattväxel å dubbelkoppling m.m.. 
Efter maten så åkte jag, mamma, jesper å Alexander till Skolan i Söderala för de har majkase med fyrverkerier där ute på fotbollsplan. Vi blev stående över 30 min å prata med Carro och Rebecca. Sen gick vi å titta på kasern å fyrverkerierna. Sen åkte vi tillbaka till Mossne. Fick då reda på att jag slipper köra på Lördag! Tjoho! Möller å Nilsson skulle med. Så Möller ska köra! Framåt 1-tiden åkte vi hem för då var jag så trött.


Idag Vaknade vi kl 9.. Skönt att få sova lite längre. Sen låg vi en bra stund å mös i sängen alla 3.
Klev upp, åt frukost. Å sen åkte vi ut till Mossne. Werner fixa handbromsen på min bil å sen luftade han bromsarna på chevan. Vid 16-tiden åkte jag, mamma å Alexander på affären å handla lite. Sen släppte mamma av oss hemma för jag skulle göra mat till alexander.
Efter maten fick han bada. Sen somnade inte han förrän efter 21-tiden. Då kunde vi göra mat!
Jag har hållt på att tvätta en massa nu på kvällen oxå, men har lika mycket kvar.

Imorgon blir en stressig dag känns det som!
Först skulle vi ha varit ut med impalan till mossne å hämtat hem 53:an.
Sen kl 14.30 ska vi vara i Sandarne kyrka på dop. Efter det blir det att blåsa ut till Svartbäcken å lämna av alexander för att sen hem å göra oss i ordning igen å vänta på Möller å Nilsson å sen hämta syster å Frida... För att sen åka vidare till Trönö.. först till Macho å Ann-sofie å sen till rocken. Ska bli kul! Synd att jag bara har öl att dricka, är inte så gott!

Nä nu orkar jag inte skriva mer!
Hörs till veckan antar ja!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0