Torsdag

Denna vecka har vi skolat in Alexanderdagis!
Igår var han ute hela tiden vi var där, men jag fick gå in å sätta mig i personalrummet..
Alex lekte å gick runt för fullt å brydde sig inte att jag var borta!

Så idag när jag kom dit så lämna jag honom å åkte på Variant en sväng! köpte 2 t-shirtsar åt Alex, 2 bananer, 1 youghurt, tv-guiden å Nya Wheels tidningen..
Jag skulle vara borta 2 timmar så Alex åt lunch på dagis oxå! Det hade gått jättebra! Han brydde sig knappt att jag kom å skulle hämta han..
imorgon ska vi dit först kl 13..
Sen nästa vecka ska han få sova där.. blir nog Werner som får åka med honom då, för jag ska jobba till veckan!
lite tjatigt bara att behöva åka 6 mil om dagen för att lämna å hämta han på dagis! Blir stora bensinkostnader!!

Efter dagis så åkte vi ut till Mossne en sväng, för sen åkte mamma med oss å hämta Jesper å sen åkte vi till min Mormor! Alex fick julklappar (har inte varit dit sen före jul), var bl.a lite kläder å några leksaker.. Jag å Werner fick 200:-..
Sen när vi åkte hem så plocka vi upp Jimmy efter vägen å sen skjutsa jag hem dem..
Sen åkte jag å Alex hem för jag hade inge mat med till Alex.. så när vi kom hem blev det korv, spaghetti å carbonarasås..

Sen blev det lite tv-tittande..
Werner åkte iväg strax före 19-tiden å skulle köpa dricka å svänga in till Möller en sväng.. han kom nyss hem!!
Han hade varit in till stan, till Links jobb å lånat lite grejer..

Imorgon ska jag jobba ca 6.30-10.00...Sen blir det dagis å efter det blir det Mossne å verkstaden..

helgen blir nog lugn vad jag vet.. Werner ska hålla på med bilen..
Vi är bjudna på fest, men vet inte om vi har råd eller barnvakt att göra det.. ingen chaffis heller för den delen..
Werner ska ringa å prata med han imorgon å säga om vi kommer eller inte..

Nä nu ska jag titta om jag har fått in lönen eller om den kommer imorgon! Isf ska jag betala några räkningar som är lite efter!

Sen om en stund blir det nog popcorn å titta på teve!
Å ge Cooper mat ska jag göra oxå!

Ha det bra!
always



Namninsamling - Förbjud att barn hängs ut på nätet! - Hänger du med på det här?



Jag sa att jag skulle försöka göra något åt att inte barn får hängas ut på nätet, efter det här med de mördade Arboga barnen. För det är ju inte riktigt fastställt ännu hur det gått till.



Man får bara hoppas att några tar lärdom och är lite försiktigare och framför allt tänker sig för innan de hänger ut sina oskyldiga barn som kanske inte alls hade valt att finnas på nätet till allmän beskådan om de hade någon talan.



Det här får bli det första jag gör. Det återstår väl att se hur många som är intresserad av ett sånt förbud. Hur många som värnar om barnen och deras säkerhet. Eller jag ska kanske säga, hur många som förstår vilka risker det är med att lägga ut barn i bloggar .m.m.



Allt fler föräldrar publicerar bilder på sina barn på nätet, via bloggar eller sajter som Facebook. Men många tänker inte på att bilderna kan komma att utnyttjas av pedofiler. "Ibland finns det en naiv inställning till nätet".



Allt fler mammor och pappor bloggar om sitt liv och sin vardag och var och varannan har ett facebook-konto. Med detta följer att fler bilder på barn läggs ut på nätet. Bilder som i värsta fall kan utnyttjas av pedofiler. Man tror att tar jag bort den här bilden från nätet så är den borta. Det är helt fel. Man bör vara medveten om att bilder man lägger ut på nätet för alltid riskerar att finnas kvar.

Att spara ned en bild från nätet går på ett par klick – sedan är det lätt för den som gjort det att använda bilden på ett helt annat sätt än vad man själv kunnat föreställa sig.

– Att lägga ut bilder på en blogg är ungefär som att lägga ut sitt fotoalbum på tunnelbanan. Man får fråga sig om det är något man vill?

Ju unikare bilder desto högre status, därför finns det de som "dammsuger" olika sajter i jakt på bilder på barn.



Det är ju bara att kika runt bland de kommentarer jag fått i min blogg, så förstår man kanske att det inte bara är små änglar ute på nätet. Skenet kan nog bedra! Det ska man aldrig glömma.



Namnlista att skriva på:

http://www.namninsamling.com/always1

Lynn
2009-01-22 @ 22:24:23
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Hej!



Jag tror att du hamnade på fel "del" av hemsidan. Det kostar för annonsörer att registrera sig, men inte som affiliate (reklamdistrubitör). Testa igen får du se:)

Lynn
2009-01-22 @ 23:10:04
URL: http://elineevelyn.blogg.se/

Alltså, jag har ju bara en annons från dem på min sida, så sist när jag kollade var jag uppe i 0,07 kronor. Men det beror väl på vad man vill ha för reklam, jag hittade ju helt enkelt ingen som passade min sida... Det verkar ju dumat att göra reklam för andras smycken medans jag försöker att få min sida att slå igenom tex. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0