Dop!!

Nu var det en månad sen jag skrev!
Idag har vi haft dop för Alexander!

Igår var jag, mamma å jennie till sockenstugan för att ställa ordning borden å greja lite.. var nog där ca 2½ timme.. på kvällen gjorde Werner smörgåstårtorna..

Sen imorse börja det med att Alexander var jätte kinkig!
vid 12-tiden gick jag bort till sockenstugan för mamma å jennie kom med gräddtårtor å dopklänningen men den glömde hon! så jag skynda mig hem, duscha.. sen kom mimmi å sminka mig å fixa håret.. sen åkte hon för hon skulle hämta en jacka hos en person.. vid 15-tiden åkte werner till sockenstugan för att släppa in Yvonne, hon kom med marängtårtorna å skulle göra klart dem.. jag blev kvar hemma å amma alex å bytte på honom.. sen åkte vi oxå upp.. å därvar det full fart.. mamma kom med klänningen oxå..
så vi drog på alex den å svepte in han i en filt å gick över till kyrkan..
mattias Lund å Mimmi lund blev faddrar, fast mattias får inte stå med på papprena för han inte är döpt!
Men det gör inget för oss...
Mimmi fick bära fram alex.. å mattias fick tömma upp dopvattnet.. Jag fick läsa en bön.. å mattias fick oxå läsa nåt.. (Mattias var bakfull i kyrkan :))..sen när Alex hade blivit döpt (då grina han lite, annars var han jätta snäll) så tog werner honom å jag tog emot ljuset.. sen när vi gick ut i det lilla rummet så tvärsomna alex.. så det var bara att lägga ner han i vagnen när vi kom tillbaka till sockenstugan.. han sov ca 30-40 min..
sen bytte jag kläder på honom..
Då öppna vi presenterna.. alex fick mycket fint.. kommer inte ihåg allt nu..
vid 18-tiden börja folk åka hemåt.. blev nog ca 30-40 st pers å några barn.. å mimmi å emma drog iväg till Uppsala på rock! Hoppas de får kul!
Sen börja vi plocka undan å städa.. jag var tvungen att amma alex en sväng å då somna han igen.. men han fick inte sova länge.. för det skulle fotograferas.. =)
Vid 20-tiden var vi nog klar där.. så då åkte vi hem..
Blev en massa fika över! 1½ gräddtårta, 1 marängtårta å massa kakor.. smörgåstårtorna gick åt fort!
När vi kom hem så lade jag mig i sängen med alex.. ammade honom igen å titta färdigt på melodifestivalen..
sen somna han..
Nu sitter jag här å har ont i ryggen å fötterna, har gått i bootsen.. sist jag hade dem på var juldan!
Werner sitter i soffan med Mattias å Link å dricker öl å tittar på American hotrod.. =) Vill oxå ha öl :S
Ska nog ge alex lite ersättning när han vaknar till, så han sover några timmar..
Skulle vara skönt att krya ner i sängen oxå! men måste nog vara lite social lite till =)
Oj! vad mycket det blev! Tänkte bara skriva några rader!
Ha det bra alla!
puss å kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0