Bocksjön, Dragracing, Cruising..

Dags att skriva om helgen kanske..
orkar inte skriva om precis allt för det var mycket blandade känslor inblandat.. blir bara en kort sammanfattning..

I fredags när werner kom hem, var han fortfarande grinig å less..
Så han gick å lade sig i badkaret å sen gick han å sov.. han vakna till strax efter 19-tiden..
Sen blev det bara tv-tittande resten av helgen.. han prata även med danne om lördagen..

På lördagen åkte vi först ut till Svartbäcken med Alexander å Cooper! Å jag fick se för första gången levande kräftor! Uha..vilka äckliga djur!
Sen åkte vi till ÖB för att köpa partytält, slut!! då blev det Jysk, Slut!! jaha, då in på Coop, Slut på de enkla vanliga 3x3m.. men då hitta vi ett som var 3x6m, som det skulle bli kampanj på till veckan, men vi fick ta det för det priset! tur att man jobbar där! =)
Sen bar det av till Mossne å hämta jennies tält.. sen hem å packa bilen..
Sen åkte vi till flygstaden för att titta på Dragracingen.. tyvärr gick det inge bra för Magnus! Träffa på lite folk man kände igen.. Träffa även på Mimmi med lilla Riley..
Efter ett tag kom Danne å Camilla oxå..
När allt var slut så åkte vi på Lidl å handla mat att grilla.. Sen åkte vi hit hem till Klockarvägen för att lasta på partytältet på Grisplyman! sen bar det av mot Bocksjön! Fick även en buick med oss från kungsgården..men de skulle inte sova kvar..
När vi kom fram så reste dem tältena å jag å camilla fixa maten!
vid 20-tiden kom emma, jerry å angelica för emma skulle köra grisplyman åt Danne å Camilla..
efter ett tag kom buicken tillbaka för de hade varit till stan å hämtat håkan hiironen..
sen vid 21-tiden börja vi rulla in mot stan.. Å vad folk glodde på grisplyman! mest intresserad var nog polic MC.. haha!!
Vi parkera sen vid busstorget på trottoaren.. å naturligtvis blev det samling vid våra bilar..
prata även med mamma å pappa en sväng..
å sen var yvonne å ove där oxå med Alexander.. men han sov när vi träffa på dem! =(
Träffade även på frida, puncc å mimmi..
Sen strax före midnatt blev det naturligtvis bråk.. mimmis kusin börja hoppa på nån å var flera meter upp i luften..
så werner fick tag i han å tröck ner han på backen å höll om halsen på han för att han skulle lugna sig.. Men då blev mimmi alldeles tokig å börja skälla å slå på werner..
så då blev werner arg å skrek på mig att vi skulle åka.. men innan vi hinner åka så ringer mimmi å grinar å vill att jag ska komma till parken.. så jag sitter där en stund med henne, hennes kusin å hans tjej.. men jag sa ju åt henne att det var bättre werner lugna han än att han skulle få stryk av 10 andra.. men då blängde hon på mig å blev arg på mig oxå.. så jag gick därifrån.. å när werner såg att jag kom tillbaka å var ledsen så skulle han ju naturligtvis prata med henne.. . till slut stanna hon å lyssna.. men hon ville inte prata med nån av oss..så nu är hon osams med oss..sen var hon nog rätt så packad oxå!
Så då gick vi tillbaka till bilen å sa åt de andra att vi skulle börja rulla tillbaka, för det hade blivit lite tomt på stan nu..
då fick vi 2 tjejer till med i bilen som håkan kände.. för de ville inte åka med dem de kom med..
Sen när vi kom tillbaka till Bocksjön så börja werner å camilla att försöka göra eld.. men det gick inge bra..
Jag satt mig å svepte i mig en cider å 2 rejäla groggar (mer sprit än dricka) för jag var så less å arg.. så jag blev rätt så full då..
Sen efter ett tag kom den ena tjejens kille för att hämta dem.. å jag å camilla gick bort på dasset.. sen blev vi stående där minst 30 min iaf å prata.. var skönt att prata av sig lite.. när vi kom tillbaka hade håkan gått å lagt sig i vår bil å danne å werner låg vid elden.. så vi satt där en stund å jag drack upp min sista cider.. sen vid 4-tiden gick vi å lade oss..

på söndagen sen klev jag å werner upp vid 11-tiden.. camilla var upp en sväng då oxå!
vid 13-tiden kom håkan utranglande från bilen.. camilla gick å lade sig igen..
Jag å werner passa på att bada då.. för första gången i år!! Håkan var ner å doppa sig oxå =)
Sen satt vi å sola lite, sen börja jag bli frusen.. å gick å klädde på mig..
Sen vid 16-tiden kom danne å camilla upp! Då hade danne sovit 12 timmar..
Satt å prata lite å börja riva ner tälten lite sakta..
vid halv 6-tiden börja vi rulla därifrån..
å vad grannarna stod å smygtittade i fönstrena när grisplyman rulla ner på gården då, för att lasta av partytältet.. hehe..
sen åkte vi ut å hämta Alexander i Svartbäcken..
sen på vägen hem köpte vi med oss kebabrullar, åh vad gott det var!!

måndag gjorde vi inte mycket.. var ut till mossne en sväng på kvällen..
tisdag var vi å handla..
onsdag var vi till mossne igen..
Idag.. funderar på om jag ska åka ut till mossne å städa bilen eller om jag gör det imorgon när jag ändå ska dit, ska vara barnvakt åt Jesper för mamma å gittan ska till Arlanda å Hämta Jennie.. hon kommer hem från Schweiz!
Vi har ju satt ut min bil på Blocket.. ska köpa en 745 eller 945 istället.. å inte automat!

på lördag ska vi kanske oxå vara i mossne.. tänkte även skicka iväg ett sms till Mimmi då för hon fyller år.. så får vi se om hon svarar eller om hon tänker vara envis.. Jag hoppas hon tänker ångra sig..

Söndag ska vi kanske till stråtjära för linda fyller år då!

Nä nu orkar jag inte skriva mer.. blev rätt mycket ändå.. =)
Bilder från helgen finns på http://jesa.bilddagboken.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0