vårkänslor

De senaste dagarna har man verkligen haft vårkänslor..
solen lyser å det är plus grader
plus att impalan är framskottad å nya motorn är hemma..
får se om vi får fram bilen oxå före helgen då werner har tänkt byta motorn nu under påsk..
 
barnen växer.. Theo blir snart 4 månader.. Jag håller på att sluta amma, ammar bara 2 gånger/dygn nu..
Alexander har nog verkligen gått in i trotsålder nu.. lyssnar inte å gör inte som vi säger..
Bara imorse när jag klev upp hade han rita på hela magen å plockat in saftflaskan till rummet.
å efter några timmar såg jag att han även hade varit å skrapa alla vinstlotter som låg på ett ställe..
förhoppningsvis är dem snäll på affärn å låter mig byta in dem ändå.. =)
På tisdag ska han in på 5-årskontrollen.. får se vad BVC säger om honom..
Han har äntligen fått en tid nu till bollnäs sjukhus om att kolla upp hans korta tungband..
han pratar ju inte ordentligt än å vi har frågat flera gånger om det inte har att göra med hans tungband men ingen som lyssnat. Förhoppningsvis klipper dem det på en gång när vi ska dit 23 april. Han kan inte ens slicka sig på överläppen så inte så konstigt heller att han kladdar när han äter.
 
Jag var ju in på hälsocentralen med min handled. å det var det jag anade, MB de Quervain.. inflammation i nån tumsena.. Så veckan efter fick jag tid hos Rehab för att göra stödskena åt mig.. har nu haft den över 1 vecka.. första dygnen var jobbiga då jag inte kan röra handen som vanligt å jag är ju vänsterhänt.. nu har jag börjat lära mig använda handen ändå fast jag har den på mig.. jag ska ha den på mig i 3 veckor å äta pronaxen i 2 veckor.. Vissa dagar har jag fått så ont i magen av pronaxen så jag har fått legat med vetekudden.. Jag hoppas jag inte har ont längre i handleden efter dessa veckor..
 
Vad mer har hänt då?
Vi hade vänner på besök för några helger sen.. alltid lika trevligt..
Vi har klivit ur klubben pga att vi har känt oss överkörda och inte kommit ense med vissa.. Känns lite sorgligt men ändå skönt att inte längre behöva lägga ner en massa energi på det, finns annat att lägga det på just nu..
Vi har börjat renovera hemma på övervåningen.. så snart har jag nog ett riktigt kontor å alex har snart sitt rum klart uppe.. Ska bli skönt med kontor, då kanske jag kan få packa upp mina lådor som stått sen vi flyttade hit..
 
På fredag ska vi till mina föräldrar å grilla..
på lördag kommer Uffe hit för han å werner ska till lilltjära på rock..
 
Nu ska jag snart hitta på nå mat åt mig å alex, werner jobbar kväll.
 
C ya l8r
Linda
2013-04-13 @ 18:11:12
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se

Tack så mycket :)
Åh blir han 4 månader redan, oj vad tiden går fort alltså.
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0