Midsommar

dags att skriva igen..
Alexander växer å växer! Var till BVC för 2 veckor sen å då vägde han över 9 kg å var ca 69cm lång!

Werner har fått jobb på bilfirman här i Söderala, så han kommer hem på lunchen å äter!
Men jobbar bara en vecka till sen har de semesterstängt! Då ska werner få laga min bil!
Sen hoppas jag att vi kommer till Valbo nån dag!

I torsdags fick vi besök av Sara å Ole.. Det var på tiden vi träffades! hade ju gått över 1 år sen vi sågs sist! å då var det bara som hastigast på e-center! Så det var kul att träffa er!!

I fredags (midsommarafton) var jag å alex först till Söderala hembygdsgård å titta lite! Sen hemma en stund innan vi åkte ut till Mossne! Där blev det grillning, kubbspel å volleyboll!
Pappa å Werner satt å drack öl å prata bilar! Vi var inte hemma förrän halv 3 tror ja!

I lördags så packa vi lite.. sen åkte jag med Cooper till Mossne å hämtade upp Jennie å Frida! Hem, packade bilen å sen bar det av till VINTJÄRN!!! Stannade till i Stråtjära för att möta upp Kenny, Angelica, Micke å Erika!
Vi var nog framme i vintjärn vid 4-tiden.. Då åt vi lite mat å mata alexander! Sen gick vi runt å prata med lite folk!
Alexander blev väldigt glad å skrattade när han fick syn på kusinerna Anna å Emil!
Gick mest å prata med folk å tog nån cider! Ville inte dricka så mycket när Alexander var med!
Framåt 7-tiden somna alex i vagnen så då drog jag på han myggnät å regnskyddet så fick han stå med oss vid bordet..
Sen vid ca 9-tiden vakna han till så då gick vi till husvagnen å gav han gröt!  efter en stund fick han välling oxå! så han somna nog vid halv 11-tiden! sen stod vi å prata med folk i närheten, hade ju babyvakterna med oss, köpte ny med kamera! så vid 12-tiden vakna han till å var ömöjlig att somna om! så til lslut lade sig werner med han på magen så han somna, han hade lite ont i magen! sen satt vi i förtältet ett tag.. sen innan vi gick å lade oss så gick vi en vända runt, medan Yvonne satt kvar i förtältet! Så klockan var nog halv 3 när vi gick å lade oss! Men då börja Jennie smsa å fråga om jag visste vart frida var eller om jag hade mickes nummer eftersom hon tydligen var med honom! Men till slut hörde jag att frida var tillbaka vid tältet!

På söndagen vakna jag till vid 8-tden för jag hörde att yvonne var vaken! Så då vakna Alex oxå! Bytte på han å klädde på honom, sen gick vi ut till förtältet å åt frukost! sen gjorde vi inte så mycket, gick en runda å sen börja packa ihop våra saker! Satt å prata lite med några! Vid 12-tiden åkte vi hemåt! Naturligtvis råkade Jennie somna i bilen så hon mådde inge bra när hon vakna! var tvungen att stanna till 3 gånger så hon fick gå ur bilen! Alexander var så duktig hela helgen! Förstår mig inte på folk som säger att man inte ska ha med ungarna eller som låser in sig hemma!
När vi kom hem tog werner med sig Alex in å gav han mat medan jag skjutsa hem Frida å Jennie å hämtade Cooper!
Sen på kvällen  blev det lugnt, jag kunde knappt röra mig för jag hade lyckas bränna mina axlar!

bränt mig
 
bränd

Jag orkar inte lägga upp bilder fårn helgen så jag lägger upp en länk för jag har gjort ett bildspel av bilderna:
http://www.youtube.com/watch?v=p-TnWBmtK2s

I måndags var jag till Sandarne, å träffa mariana med simon å Elin med Albin! Det är dem som gick i samma föräldragrupp med oss när vi vänta barn! Så pojkarna fick leka en stund, eller vi blev kvar där ca 4 timmar!! Det var roligt att träffa dem! Hoppas det blir mer gånger!

Igår hände inte mycket.. Fick besök på kvällen av Peter å Viktoria med Robin, Alexander ville leka med Robin, men han bara börja grina så fort Alex peta på han! De var nog här max 45 min!!!

Idag har det inte hänt mycket! Jag var iväg å handla lite när Werner kom hem! å idag har syrran med 2 kompisar åkt till Borlänge på Peace and Love! Hoppas det går bra för dem! 
Sen imorrn ska jag nog till Mossne en sväng å kolla om de har nån väska jag kan låna! Måste börja packa inför helgen!
För på fredag vid 13-tiden åker vi till Rättvik, på Big Lake Run!
Vi har hyrt stuga med Svärföräldrarna å Werners bror Bengt med tjej å deras 2 barn, Anna å Emil!
Så vi blir borta hela helgen, Cooper blir i Mossne å sen får mamma åka hit å titta till Miller nån dag!
Så imorrn blir det mest packning å tvättning på kvällen!
Sen blir det nog även att betala räkningar så man vet hur mycket pengar man får kvar!

Nä, nu ska jag krypa ner i soffan med werner..
Tänkte att det inte skulle bli så långt inlägg, men det blir det alltid när jag skriver..
Ska försöka skriva lite oftare! Då blir det inte så långt!

Ha det bra!
Kramar
http://jesa.bilddagboken.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0