Julen 2007!!

HEJ!

Nu var det ett tag sen jag skrev..
har haft fullt upp med Alexander..
han är nu 10½ veckor... han växer å växer..förra veckan när jag var till BVC så vägde han 5690g å var 58cm lång! ska dit igen den 3/1!


jag tänker bara skriva om de sista dagarna, orkar inte komma ihåg allt..
I lördags var vi å hämta en gran! Sen klädde vi den på kvällen.. alexander satt å titta på lite.. men sen blev det tråkigt..
vi gjorde även skinka då, den 3:e för i år! de 2 första var på 2,8 kg var.. å denna var på 3,5 kg.. å det är en liten bit kvar av den nu..
söndagen blev lugn...mimmi kom en sväng på kvällen..

Julafton:
Vi klev upp å öppna våra paket till varandra.. jag fick en soda streamer å 2 st smaktillsatser till den.. Werner fick ett tv-spel L.A Rush, och 4 st ölglas å 4 st snapsglas med runor på! alex hade fått ny tröja å en jätte nalle! Sen åkte vi ut mot svartbäcken till werners familj, men vi svängde in i mohed till werners mormor å lämna ett paket!
ute i svartbäcken var det full fart.. iaf på anna å emil.. vi åt vid 13-tiden.. sen vid 14.30 kom tomten.. så då gick vi ut, alex hade precis somnat så han blev lite sur när jag böka på han overallen.. sen gick vi in å öppna paket.. fick massor med saker.. iaf Alexander! han fick mobil (sängen), tröja, gosedjur, reflexer med namn, instrument m.m... vi fick ljuslykta, badgrejer, tavla från thailand, handmixer, sängkläder, lampor, glas, golvlampa med touchfunktion (får den inte att lysa), å lite småsaker.. framåt 17-tiden åkte vi hemåt.. var hem å lasta ut grejerna å sen åkte till Mossne till min familj..
De var inne hos gittan (farmor), så vi gick dit å fick ris à la malta.. gött!!! åt flera skålar...
sen gick vi in till mamma å pappa.. vid 20-tiden kom tomten.. jesper (lillebror) blev rädd för tomten.. sen när tomten gick så öppna vi resten av paketen.. alex fick kläder, mer gosedjur, bit ringar, babygym, gåbil m.m.. vi fick duschgrejer, glas, godis, popcornmaskin, popcorn m.m...
sen satte sig pappa å werner å drack öl, whisky, jägermeister å shotar! klockan blev 03.00 innan vi var hemma.. å både werner å pappa mådde inte bra på natten! de sprang fram å tillbaka mellan toan å sängen.. haha!

Här nedan är julgranen.. eller jag mena tallen =) i Svartbäcken!!
image28

Juldagen:
jag å alex klev upp vid 9-tiden.. åt frukost å plocka undan lite grejer...
klockan 14 kom werner upp! då var han fortfarande inte pigg..=)
tittade på teve å åt lite julbord..
vid 20.30 åkte vi ut till mossne med Alexander.. De skulle vara barnvakt..vi skulle upp på klubben på julrocken en sväng!
kom upp vid 22-tiden..
jag dansa.. var ett år sen jag dansa sist.. Det kändes i mina ben å mage sen..
dansa för fullt med mimmi å jonas.. träffa på en massa folk man inte sett på ett tag! såg även henke å hans tjej.. men de sa inget...
vid 01-tiden åkte vi hemåt.. å vi fick folk med oss efter vägen.. det stod en bil i diket så vi skjutsa in dem till tranan..
var i mossne vid 02-tiden.. då hade alexander precis vaknat å låg å åt! han hade varit så snäll så! inge problem där inte..

Annandagjul:
klev upp vid 09-tiden.. åt frukost.. sen vid 12.30 åkte vi ut till Mossne.. werner har grejat lite med Impalan.. vi hade haft besök i den oxå! Råttor!! mamma hitta en hundmatspåse på 15 kg, som var helt tom! inte en enda kula kvar!
Åkte hem vid 17-tiden.. tita på teve å åt revbenspjäll å strips..

imorrn ska vi till svartbäcken..werner ska hjälpa dem byta motor i nån volvo!
på fredag blir det nog en sväng till bollnäs..

sen på nyår ska vi till Ove å Erika å Bollnäs å äta å så...

Nu ska jag ta hand om ett kinkigt barn!
Ha det bra! kram
Annsingen
2007-12-26 @ 20:37:09
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Vilken sötnos:)

lina
2008-01-11 @ 11:50:40
URL: http://linahelena.blogg.se

näe med jimmy berna:)

lina
2008-02-08 @ 16:03:26
URL: http://linahelena.blogg.se

semla hur gott är inte det då.. kanske borde gå ner och köpa mig en sån:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0