Rättvik

I helgen var vi i Rättvik på Big Lake Run..
Jag var ledig på fredagen så vi kunde packa ihop allt å sen åka efter lunch-tid..
Kom fram i Rättvik vid 16-tiden tror ja..
Då stannade jag å Emma kvar i stugan medan de andra åkte å handla..
Kvällen blev lugn..Grillade å sen lade vi ungarna.. Drack några cider å satt utanför grann stugan å prata med Västeråsarna + några till..
Gick å lade oss vid 12-tiden..

På lördagen klev vi upp å åt frukost å sen börja göra oss klar för att åka ner till Samlingsplatsen..
Alexander fick vara med farmor, farfar, Aaron å Jack hela dagen..
Det var riktig sommarväder i af.. Det blev bara jag å Werner i vår cheva.. å så åkte vi karavan med Dannes Chrysler (de skulle åka grisplyman men växellådan braka på morgonen), de var danne, Erika, mia, Lea å Lars-Åke..

Vi stannade till vid Sollerön å tog liten paus..
Werner körde hela vägen runt, var meningen att jag skulle köra sista biten, men bilen börja sura ner sig å var svår att starta när den la av.. Sen är jag väldigt osäker på att köra den bilen så ville helst inte sitta å köra den i en massa köer..

Var tillbaka i Rättvik vid 19-tiden.. Kollade på prisutdelningen å sen åkte vi tillbaka till stugan å åt..
Satt å prata en stund å sen åkte vi med i chryslern ner på stan.. Åkte nåt varv å sen skjuta de oss tillbaka till campingen.. Jag drack bara 2 cider, 2 öl å 1 grogg.. hade inte så mycket med mig å var inte på humör för att dricka heller..
Kom i säng vid 1-tiden tror ja..

Söndagen klev vi upp vid halv 9-tiden.. Åt frukost å sen börja packa ihop allt å börja städa..
vi skulle vara ur stugan kl 11..
Åkte hemåt å stannade till i Kilafors å handla lite..
Kvällen blev lugn framför teven...


Hade en trevlig helg i af.. hade kunnat vara roligare..
Tjatigt att det ska bli så het bara.. man orkar inget å bara blir på dåligt humör.. I af vissa.. =)
Nä nu ser jag fram emot nästa tillställning..vad det nu blir, om det blir nåt före Summer Meet i Bollnäs..

Bilder på BDB



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0