Strul

Efter förra inlägget idag gick jag ner till Alexanders rum å städa..
Fyllde nästan en hel ica-påse med trasiga leksaker som jag slängde.
Så nu är det lite ordning i hans rum igen.. får se hur länge det håller...
Efter vi hade hämtat Alexander från dagis så gick vi ner till svärmor å fika..
Sen när vi kom upp till oss så lekte alex på sitt rum, jag kollade av datorn å werner spela lite tv-spel..
Framåt 16-tiden slängde jag ihop mat, köttfärs, champinjoner å makaroner..
När vi hade ätit så åkte Werner å Mattias för att köpa Jettan...
Jag å Alexander gick å lekte på hans rum..
Efter cirka 45 min kom jag på att jag skulle ju flytta pengar åt Werner..
skynda mig upp till datorn å tryckte upp Swedbanks hemsida!
Å just bara för att jag skulle ut där så hade hemsidan krångla hela dagen...
så jag kunde inte logga in..
Nä så då tänkte jag att jag har ju telefon service oxå..
ringde å börja knappa in kontonummer och koder hit å dit..
till sist säger rösten: fel nummer.. men det var rätt nummer...
Men då läste jag på pappret jag har med koderna att man var tvungen att ha nån speciell behörighet för att kunna flytta till nån annans konto...
Werner ringde å fråga vart pengarna var.. men då sa han att då är det ju bara att strunta i det, vi kommer hem...
Efter 1 timme kom de hem.. då hade de lyckas skramla ihop 1000:- så de hade köpt bilen..
Nu ska werner fixa i ordning den å sen sätta ut annons på den..
Usha! Imorgon måste jag släppa fram mer ved till kapen..
Börjar bli tomt inne med ved igen.. Nästa vinter ska veden vara klar innan snön kommer iaf...
då ska vi fylla upp hela vedboden...
Werner ska hjälpa emma imorgon.. å se om de hittar nå fel på bilen..
Nä nu ska jag gå på toa å sen titta på teve tror ja..
Godnatt!!!
maddiz
2010-01-12 @ 21:20:34
URL: http://raggarmaddiz.blogg.se/

Ja, jag hoppas med att de kommer att gå bra för skolan. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0