Helgen

Ja i lördags morse efter frukosten skjutsa jag alexander till mina föräldrar å tog med mig Jennie..
Sen åkte vi hem till oss så jag fick göra mig klar..
Framåt 13-tiden kom vi iväg mot kungsgården..
vid 14-tiden var vi framme å åkte då till danne å erika för att lasta ur våra grejer..
Sen blev vi kvar där en stund..
framåt 17-tiden gick jag å jennie bort till pizzerian å köpte oss varsin kebab skrovmål.. Gött!
vid 19-tiden kom Lea å hämtade upp oss å sen åkte vi bort till sporthallen där vi skulle vara...
När vi kom fram dit så var det redan folk som hade kommit så vi hjälpte till i köket att få ordning på allt..

det ramla in folk hela tiden, fast banden inte börja spela kl 21...
jag stod bara en stund i baren, sen höll jag mig i köket för det mesta..
Jag fick så ont i magen, inte så konstigt nr man hade proppat i sig mat när man knappt hade ätit nå på hela veckan.. jag å jennie kunde gå ifrån korta stunder å prata med folk iaf..
När black knights spela så stod jag framme vid scen med werner, så jag kunde ta lite kort..
Dem korten ska ut på hemsidan sen.. tänkte jag skulle försöka samla ihop från alla som vill dela med sig av sina kort...

När black knights hade spelat klart så försvann hälften av allt folk så då blev det lite lugnt i baren..
King Drapes drog igång å spela igen efter dem.. framåt halv 3-tiden var det flera stycken av oss som var å sa till dem att sluta spela men de fortsatte så vi sa åt kenny att skjutsa hem oss..
De sista människorna hade inte gått hem förrän 5-tiden lät det som...

På söndag klev vi upp å åt frukost å sen åkte vi tillbaka till sporthallen å hjälpte till att städa!
Det tog en stund.. blev mycket sopor...
Efter det så åkte vi till pizzerian å åt..
Sen åkte vi hem till danne å erika å plocka ihop våra grejer så vid 16-tiden åkte vi hemåt...

Släppte av werner hemma å sen skjutsa jag hem jennie å hämta alexander...
Alexander somna i bilen på väg hem så det var bara att bära in han...


På måndagen åkte werner med johan å köpte ved! Så hela veckan när jag har haft tid har gått åt att köra in veden i vedboden..

I tisdags var vi in till stan.. med vår otur så hamna vi ju i bälteskontroll..
 jag hade inte bälte... jag skynda mig på med det.. men vi blev invinkad..
Å det första snuten vräker ur sig till werner är:
-vad är du med i för mc-klubb då? vad står det på ryggen?
han såg en bit av ryggmärket..
då blev ju werner arg å sen börja polisen säga att han inte hade haft bälte på sig..
men werner hade det.. så det blev skickad till åklagare..
men jag fick böter.. jag såg att polisen såg mig när jag drog på mig det.. 1500:-!! ush!!

Men ska en polis ha rätt att hoppa på en så där bara för att man har ryggmärke??
alla ryggmärken behöver inte vara mc-klubbar!!

Nu tror jag werner kom hem.. han har varit på möte i kungsgården..
får se vad de kom fram till....

Bilder på BDB
Angelica
2010-02-19 @ 07:13:55
URL: http://mjam.blogg.se/

Ja, snutarna har blivit väldigt överdrivna med de där, de hade ju vart på Lea också å frågat om ryggmärket. Jäklans anåda 1500 spänn för att man inte råkar ha bältet på sig! Det läre svida :(

Anonym
2010-02-23 @ 22:19:43
URL: http://missnienna.blogg.se/

haha ja men de gills inte, ja vart ju inte ens påverkad!:) haha




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0