Summer Meet

Som vanligt ett tag sen jag skrev..
Det var ett rejält åskväder för ca 2 veckor sen.. Då gick vår dataskärm sönder..
Men jag fick tag på en plattskärm för 400:- av chefen..
När jag koppla in den å skulle ut på internet så funkar inte internet..
Jag ringde å felanmälde det men har nu kommit fram till att det är nog modemet eller nätverkskortet som har pajat..
Suck!
Så nu har vi bara tillgång till internet i svartbäcken eller om vi är till mossne nån gång..

I fredags efter jobbet åkte jag hem å packade.. sen åkte vi till Kilafors, till Hambologen..
BRC hade sin Summer Meet i helgen!
Vi hade alexander med oss.. Men han fick sova med farmor å farfar i husvagnen..
Medan vi sov i tält under vårt partytält med de andra ur klubben å några ur Woodpeckers..
Fredagskvällen blev lugn efter vi hade lagt alex.. blev någon grogg å nån cider.. Sen gick vi nog å lade oss vid 2-tiden tror ja..

På lördag morgon blev jag väckt av att mobilen ringde.. då var det svärmor som undra om vi kunde komma till husvagnen, till alex för hon var tvungen att gå in i köket å göra nåt.
Så gick dit å klädde på alex å gick en sväng..
Vid 13-tiden gick vi tillbaka till husvagnen, alex var så trött så jag lade mig med honom en stund, å då somna jag oxå..
Werner lånade emmas Hudson under tiden å åkte in på systemet..
När jag vakna en timme senare så gick jag å titta om werner hade kommit tillbaka.. men jag hann inte så långt innan jag mötte honom, då gick vi in å åt lite mat..
Sen vid 15-tiden drog 5-kampen igång!
Å jag fick vara med för vår klubb var en för liten.. 3 klubbar tävlade, BRC, Los Raggos & Sollentuna Doorslammers..
Första grenen var att man skulle stoppa in händerna i en låda å skruva ihop skruvar å muttrar..
Werner gjorde det för oss å kom 2a..
Andra grenen var att svepa en lättöl å sen springa å hämta vatten.. Werner fick svepa min för jag kan inte.. men när vi nästan hade fullt upp hinken till halva så lyckas werner halka å tömma ur hinken.. Så vi kom sist på den grenen..
Tredje grenen var att alla i laget skulle spika ner en spik med en fjuttig hammare.. Men det tog sån tid för mig så vi kom 2a tror ja i den grenen..
Fjärde grenen var Stocken.. Först gick johan upp för oss men klara inte av det.. Sen klev danne upp på stocken.. å då höll han sig kvar å fick ner sollentuna.
Femte å sista grenen var ju dragkampen!! Den vann vi överlägset.. sista gången vi drog så ramla vi alla.. först Lea, sen Danne å sen jag.. jag landade på Lea å när jag försökte ta mig upp så trassla jag in mig i dannes stora fötter =)
Men vi kom bara 2a i hela tävlingen....
Sen gick vi till husvagnen å åt grillat..
framåt 19-tiden gjorde vi oss klar för att åka in mot Bollnäs. Jag packade med alla Alexanders grejer oxå för mina föräldrar skulle komma å plocka upp han..

Vi åkte 2 varv på stan å sen parkera vi på mamma mos parkeringen å väntade in mina föräldrar.
Först framåt 22-tiden kom dem.. då flytta vi över alex på en gång för han var så trött å sen åkte vi tillbaka till Hambologen..
Werner var ölsugen =)

Framåt midnatt kom min familj ut till hambologen å släppte av syster..
då hade alex somnat..
pratade en sväng å sen gick jag å jennie in å dansade.. vi dansade nog tills de slutade spela!
Massa roligt folk uppe på dansgolvet.. =)
Sen gick vi till tältet å där var massor med folk som vanligt =)
drack lite å pratade.. sen gick jag å jennie en sväng men det var dött överallt.. så vi gick tillbaka..
Vid halv 5 tiden tittade jag sist på klockan innan jag lade mig =)

sen vaknade jag inte förrän vid 12-tiden av att alla var vaken utanför..
Klev upp å väckte jennie å gick sen på toa..
Efter en stund ringde werner å undra vart jag var.. han hade inte märkt när jag lade mig eller när jag klev upp..
Han kom in till köket å så åt vi macka.. sen även mat.. Blev nog sittande där 2 timmar..
sen gick vi tillbaka å börja plocka ihop våra tält..

Tack alla för en kanon helg!! Fast lite jobbigt var det att ha alex med, iaf när det var så lerigt..

Vid 4-tiden var vi hemma.. då hade vi varit å lämnat av jennie i Mossne å hämtat min bil oxå..
Vi duschade sen åkte vi in till stan å köpte snus, dricka, Wallander-film, chips å dipp..
Sen svängde vi in på pizzerian å köpte med oss pizza hem.
Resten av kvällen blev liggandes på soffan..
Ringde mamma å sa att Alexander kunde sova hos dem inatt oxå eftersom de skulle komma hem så sent..
De var iväg på Dop utanför Hudiksvall.. I Brännås.

Natten kändes jättekort..
den försvann bara.. rätt som det var så skulle man kliva upp å jobba..
Det har gått segt idag på jobbet..
Efter jobbet åkte jag hem å packa lite kläder å sen åkte jag ut till svartbäcken..
Werner hade redan hämtat alex i mossne å åkt ut till svartbäcken..

Jag ska snart gå å lägga alex å sen när han har somnat så ska jag gå ner till gammelkåken å titta..
Mattias har lagt golvet i helgen..

Kommer att komma upp bilder på BDB så fort jag får tillgång till dator å internet så jag kan föra över bilderna..
Jag å de andra från klubben är med på förstasidan i Ljusnan oxå.. (vet inte om den bilden är med på bildextra på hemsidan)

trevlig kväl!!!
Frida
2009-07-28 @ 15:47:13
URL: http://teufelin.blogg.se/

Inge Classic carweek?

Sara
2009-07-29 @ 09:29:08
URL: http://sarab86.blogg.se/

Haha, det är lätt hänt:) Absolut! Det är ett måste, har blivit alldeles för lite partaj ihop=)

//Sara

Kenny
2009-07-29 @ 12:41:01
URL: http://kyd.blogg.se/

Nej, det blir iaf på fredagen födelsedagsfest hos mig. Sen får vi se hur vi gör på lördagen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0