Nyår!

Nu äntligen ska jag skriva om nyår och dagarna fram till nu!

Nyårsafton:
Först på morgon när vi vakna så åt vi frukost å åkte sen ut till svartbäcken en stund!
Där höll "svärisarna" på att elda i vildmarkstunnan för de skulle bada på kvällen..
Var där några timmar, sen åkte vi hem å hämta lite pant backar för vi skulle handla!
På affären träffa vi på mamma, syster å bror!
Vi handla det vi skulle ha å sen åkte vi till Mossne, hem till mina föräldrar!
Vi åt Rostbiff & Potatissallad med grönsakssallad! Gött!
Sen efter vi hade ätit skjutsa jag Jennie till Söderala, hon skulle på förfest hos en kompis brorsa!
Å jag passa på att åka hem å gå ut med Cooper eftersom vi bor på samma område där jag släppte av henne!
Sen åkte jag till stan för att tanka, hade fått tagit pappas tank kort på JET! Tack!
När jag kom tillbaka till Mossne så blev det glass å apelsinkaka!
Snacka om att vara proppmätt sen!
Vi titta på teve.. Alex somna till vid halv 11-tiden efter en flaska välling..
så vi tog ner spjälsängen åt han så han fick sova en stund!
Sen vid halv 12-tiden klädde jag på Alex fast han halvsov! Sen gick vi ut å vänta på tolvslaget!
Werner, pappa å Jimmy sköt raketer!
Alex tyckte det var lite läskigt, men han var så trött så han visste inte ens vad som hände!
Sen när det var klart gick vi in till "farmor & farfar", för de kom inte ut nåt för kalle hade gått å lagt sig, å gittan ville inte lämna han ensam!
Sen när vi sitter där så ringer Jennie från stan å vill att vi ska komma å hämta henne för då hade hon varit på krogen å blivit knuffad ner för en trapp så hon kunde inte gå!
Så jag, mamma å alex drar iväg in till stan å hämtar henne..
När vi kommer tillbaka hem så ser vi att hela hennes fot är blå och uppsvälld! Mamma lindar med bandage å sen sitter vi i köket å pratar.. Alex somna i bilen så han bar jag in å la ner i sängen igen..
till slut hjälpte mamma Jennie upp för trappan så hon fick gå å lägga sig! Jag satt mig å titta på teve..
Werner å Pappa fortsätter dricka öl å prata! Vid 3-tiden håller jag på att somna i soffan så då packar jag ut alla grejer i bilen å börjar klä på Alex.. Men vi var nog inte hemma förrän 4-tiden..då fick alex en till flaska välling!
Hade trevlligt iaf! Lite bilder:



Nyårsdagen:
Alex vakna vid 9-tiden.. då fick han en flaska igen.. men ville inte somna om så då klev vi upp!
Werner sov till 12-tiden.. Tittade lite på teve.. å sen åkte vi ut till mossne!
Werner skulle hålla på i garaget!
Mamma å jennie hade åkt in på jouren vid halv 2-tiden för Jennies fot var som en fotboll!
De kom inte hem förrän halv 7.. Då hade de fått åkt till Hudik för att gipsa för det var av..
Så hon hoppa på kryckor när de kom hem...
kryckor

Sen när vi åkte hem så somna Alex i bilen så jag bar in han å la han på soffan..
till slut var jag tvungen att väcka han för annars skulle han inte sova nåt på natten..
han verka vara jättetrött å ville ingeting.. Verka hängig..
Werner skule ge han en kaka men han ville inte ha!?
Till slut spyr han som en gris! Å det var inte lite heller! Allt han hade ätit under dagen kom upp!
Jahapp! Magsjuka på gång!!!
Han spydde lite då å då under resten av kvällen! Till slut vid 12-tiden gick vi å lade oss.. alex fick sova mellan oss på en handduk =)!
Han sov nog hela natten...

Fredag:
Alex vakna vid 8-tiden å var hur pigg som helst! då drack han upp en halv liten flaska med vatten å 220 ml välling!!  utan att spy upp det! Men sen resten av dagen sket han löst! Flera gånger! Vi blev bara hemma den dagen!

Lördag:
Hände inte så mycket..
Jag var å handla lite på eftermidagen..
När jag kom hem gjorde vi i ordning Kalops å Potatis! Gött!
Men efteråt mådde jag inge bra! Kändes som hela magen skulle explodera! till slut var det bara att springa på toa..
Å där blev jag resten av kvällen..
Werner fick inte alex att somna för alex ville bara till mig.. så när jag till slut inte hade så mycket kvar att spy upp så gick jag å lade mig med honom.. så då somna han.. Men han sov oroligt den natten..

Söndag:
Alex vakna till vid 7-tiden.. Werner hade inte sovit nå på natten (han tänkte inte det heller, för han skulle lägga sig tidigt på söndag kväll istället), men han hade slumrat till på soffan så jag ruska på han å fråga om han ville göra välling.. men då mådde han illa oxå! Så han gick å la sig då! så jag å alex gick å lade oss i soffan men han somna inte om..
förrän vid 11-tiden!!
strax före 12-tiden kom Werner upp en sväng ås jag kunde gå ut med Cooper!
Sen gick han å lade sig igen.. Jag försökte roa alex så gott jag kunde!
Vid 19-tiden kom werner upp igen..
vi tittade på teve å sen la jag alex vid 22-tiden.. Men när vi gick å lade oss vid 1-tiden så vakna han till så då fick han ligga med oss! Tror han drömmer mycket nu! För han kan börja tokgrina/skrika i sömnen..

Idag:
Alex vakna vid 9-tiden så då klev vi upp å åt frukost! Jag våga äta en macka iaf!
Sen börja vi plocka av granen allt pynt! Men det gick väl sådär.. hade ont i hela kroppen å huvudvärk!
vid 11-tiden väcker jag Werner för jag skulle ut med Cooper då!
När jag kommer tillbaka in så ställer jag mig i duschen! Gud,vad skönt! När jag var klar så ställde jag mig på vågen, då har jag gått ner 3-4 kg sen i Torsdags!! Men de går väl upp lika fort igen när man börjar äta igen :(!
Sen vid 12-tiden åker han till stan för han skulle besikta 242:an.. Blev rena papper på den! Nån som vill köpa?
Alex somna 2 timmar efter han hade ätit lite mat till lunch!
Till middag gjorde vi Spaghetti å Köttfärssås, åh vad gott det var med mat!
Magen blev mycket bättre oxå!
Känns som man har träningsvärk i magen!
La Alex för ca 1½ timme sen.. han är lite svår att lägga nu.. men det har väl med allt som har hänt att göra..

Nä nu blev det ett långt inlägg!
Hoppas ni orka läs allt!
Nu ska jag nog springa ut i kylan med Cooper å sen titta på teve om det finns nåt att se! Werner ligger på soffan å snarkar nu!
Yvette
2009-01-06 @ 14:43:47
URL: http://knasigaideer.blogg.se/

Jasså? När jag kollar är det ingen dubbel text på min header!

Kram

jennie
2009-01-06 @ 16:20:11
URL: http://mrsjenni.blogg.se/

Fin blogg:)

Lisa
2009-01-06 @ 22:08:48
URL: http://jordgubbslisa.blogg.se/

Okej, förstår att du saknar photoshop nu då, om du är van det!



Det är lite upp-och-ner med några släktingar, men det ger sig med tiden. Jobbigt att tänka på ibland bara.. ;)



Kram, kram // Lisa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0