Skitdag!!

Om denna dag hade varit förra fredagen hade jag förstått eftersom det då var
fredagen den 13:e...
Inget har gått som vi har velat idag..

Först jobbade jag i morse mellan 7-9.30.. inge problem med det..
Åkte sen hem, titta av datorn, klädde på alex å skulle åka till garaget eftersom Werner skulle regbesikta 53an idag!
Åkte först på macken å sen in till Granngården för att byta ett bil batteri vi har köpt!
Inga problem än så länge..

Kommer ut till garaget.. då är batteriet å 53an slut men ingen fara vi har ju ett nytt! Koppla in det å starta upp bilen.. Werner kör ut den å sen åker en bit på vägen å vänder å kommer tillbaka.. När han kör in på gården börjar bilen gå som en kratta!!! Werner försöker komma på vad felet är.. hittar inget.. blir skitarg å förbannad (som vanligt)..
River ner förgasaren å ska göra ren den.. men han ringer mattias å får låna en förgasare av honom.. så werner kommer in å säger att han åker till trönö.. Då är det en halvtimme kvar tills bärgaren skulle komma!

Efter ett tag ringer det inne hos mamma å då är det DHL (eller nåt) som ringer å säger att de kommer med hundmat! Så vi försöker hålla koll när de kommer så vi hinner ut å  säga till vart de ska lasta av det! Men av en slump tittar jag ut på bakgården å ser att lastbilen står där så mamma skyndar sig ut men det är försent, då har de lastat av det framför chevan.. så jag ger pappa Alexander å går ut å hjälper mamma, för pappa har ont i axeln å ska inte lyfta å bära! Å i samma veva kommer Werner tillbaka.. bogserad av mattias för då har det blivit soppatorsk i min bil igen!!! Så jag å mamma skyndar oss att bära in alla 38st 14kg-säckar så de inte ligger i vägen.. Medan werner å mattias försöker få ordning på bilen.. Till slut ger de upp å Werner ringer bärgaren å säger att han inte behöver komma å så ringer han bilprovningen å ändrar tiden! Sen står vi å pratar en stund å sen när werner provar starta igen, så går den hur fint som helst!!!! AHHH!!!!! Bilen vill visst inte bli besiktad!!
Mattias skjutsar iväg Werner så han får köpa en soppa dunk till min bil!

Sen åker jag å mamma för att handla i deras bil! jennie (syster) får vara barnvakt! När vi har börjat åkt så känner jag efter i min jacka efter mina nycklar.. å de ligger inte där!! Då kom jag på att jag lade dem på biltaket hemma innan vi åkte! FAN!!!  bara att åka hem å kolla efter vägen om de ligger någonstans.. hitta först nyckelbandet jag har på min knippe! Till slut av en ren slump tittade mamma ut mitt på vägen å ser mina nycklar!! Överkörda! alla nycklar utom till lagret på jobbet hade klarat sig! Den var sne.. så jag kommer nog inte in med den nyckeln längre! Fan, undrar hur glad chefen blir på det!! jaja, hittade nycklarna iaf.. Tur det!
Hämtar upp Jimmy (brorsan), åker å köper nytt hundkoppel, nåt billigt skit! sen handla på Ica och sen åker vi på systemet! Då var jag glömsk igen.. jag betalade med kortet fast jag hade lösa pengar.. hade tänkt försöka spara pengarna på kortet tills jag har betalat räkningarna.. Men där försvann över 600:-.
Sen in på Lidl å handla lite till.. Sen hem till oss å lasta ur våra grejor å hämta Cooper! Sen hem till Mossne! Klä på Alex å hem å göra mat! Gjorde Hamburgare å strips! Gött! Drack en cider till maten, den var inge god! Den hette Green Goblin!


För ca en timme sen var jag ut med Cooper å gick en sväng!
Jag behövde det, rensa huvudet å så!!
Nu ska jag försöka få ordning på min nyckelknippa! Å sen sova så man slipper denna dag!!!
Kenny
2009-02-21 @ 01:26:08
URL: http://kyd.blogg.se/

Men jösses haha!

Stina
2009-02-21 @ 12:15:10
URL: http://metrobloggen.se/skorpan67

Hej, jo visst vardetWernwr jag menade ;) Menjaghar ju inte haft råd iaf.. men nog skulle det vara en bra bil att ha här ute på skogskanten hihihi... Vilken helvetisk dag ni haft =/ jag tror det beror på cidern... den såg giftig ut ryser Kram/Stina

♥Linda med Familj♥
2009-02-21 @ 21:20:04
URL: http://babymyz.blogg.se/

Oj vilken jobbig dag du har haft. Hoppas att den blir bättre




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0