Söndag

denna helg har gått fort..
Vad snö det har kommit.. werner mätte idag, 40 cm!!!
vi har skottat  å skottat...
I torsdags lade traktorn av men när svärfar kom hem så fick de igång den..
I fredags när jag åkte å jobba så svängde jag ut mot kilafors å då börja bilen låta konstigt..
Var bara att stanna på busshållplatsen å då koka bilen! Å en slang till kylaren hade lossnat..
Fick tillbaka den å tog mig till skogens kol..
Städade klart där å sen försökte ringa werner men han svara inte för han hörde inte telefonen..
till slut svara han så då skulle jag tömma i varmvatten i behållaren för den var heltom..
sen åkte jag till Coop å handla glykol men bilen blev inge bättre..
Så fort jag vred på tändningen så stack temp mätaren upp på fullt..
tog mig bort till translink å städade klart där..
Sen när jag åkte hem så tog jag med vatten i flaskor.. men de fick jag stanna i lilltjära å tömma i..
Ringde werner å han sa åk hem med skitbilen..
När jag svängde av från holmsveden mot stråtjära börja han knacka å låta illa.. så fort jag koppla ur å sakta ner så la bilen av.. jag rulla ner på parkeringen hemma.. å där står bilen fortfarande..
Då hade jag sprängt hela kylaren m.m...
Så nu är jag utan bil igen.. jag får låna svärmors 245a istället..
Sen på eftermiddagen i fredags låna jag 245an å så åkte jag å alex till stan å handla lite..
Åkte sen hem till mamma så hon fick färga håret på mig.. hon klippte även lite på topparna..
Igår städade jag å alex hela dagen medan werner var in på systemet å även handlade mer mat..
Vi gjorde i ordning lite julmat å åt..
Sen framåt halv 7-tiden gick jag ner med Alex till Svärföräldrarna för han skulle få sova där för vi skulle ha glöggfest! men det blev inge vidare..
Link å madde kom förbi en sväng, men de hade dottern med sig så de åkte hem vid 10-tiden..
Sen kom maddiz oxå, Sofie skulle komma oxå men hon backa ur..
Å Mia var inge pigg så hon kom inte nå heller.. fast det var hon som var mest festsugen =)
Men vi får ta igen det sen..
Men det var trevligt ändå.. maddiz åkte nog hem vid 12-tiden.. =)
Vi gick å lade oss vid 1-tiden..
Idag vakna vi vid 9-tiden men låg kvar i sängen å drog oss.. var så skönt att slippa ha en unge som klättra på en..
Vid 11-tiden klev vi upp å åt frukost å sen gick vi ut.. alexander höll på att skotta snö som bara den..
Framåt 13-tiden gick vi in för då var alex alldeles rödblommig..
Då kröp vi ner i soffan å kolla på teve..
Blev även att äta julmat idag oxå..
sen har jag å alex tittat på svärdet i stenen.. Bra film =)
Nu har werner kommit hem.. han har varit å tankat bilen åt mig så jag tar mig till kilafors..
sen hade han varit hos lill-kenny och fika..
Sen nu när han kom hem så ploga han av vägen så jag kommer iväg imorgon..
Så nu ska jag gå ner till svärmor å hämta diesel för att kunna tända en eld i pannan..
Ska försöka skriva mer före jul!
Ha det bra!!
Mia
2009-12-20 @ 23:11:14
URL: http://annamas.blogg.se/

Förlåt! Jag försöker trösta mig med att jag inte hade vart ett roligt sällskap ändå... =)

Maddiz
2009-12-20 @ 23:22:51
URL: http://raggarmaddiz.blogg.se/

Tack för en trevlig kväll igår! Nästa gång hoppas vi på lite mer folk. Och så ska jag försöka mig på att dricka lite jag också. :) kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0