lucia

blev bara hemma i helgen..
varken nå 25årsfest eller Dalarna!
Werner satt i baren å lyssna på musik å drack 4 kannor med kaffekask..
Jag somna före 22 på soffan.. som vanligt!!
I måndags efter jag hade jobbat klart så åkte vi in till stan..
Jag var å fick papper påskrivet hos Resurscentrum så jag får nå pengar från Försäkringskassan..
Sen var vi upp på skroten en sväng..
innan vi åkte hem svängde vi förbi i Mossne men då var mamma på väg att hämta Jesper!
Så jag tog hem tomtekläder åt Alex..
I tisdags bjöd Lena på lunch på Café 83 i kilafors..
Igår, Onsdag kl 15 gick planet för dem till Thailand!!
Det går jätte bra att jobba själv! Inge svårt alls!
På skogens kol går det inte att göra så mycket för det blir lika svart på en gång..
Jag brukar ha svarta fläckar i ansiktet å på armarna när jag har kommit därifrån..
Idag kl 15 åkte vi ner på dagis, Svärmor följde oxå med, för att titta på Luciatåg..
De hade det ute, lite kallt för det..
Som tur var så var Maddiz i närheten när de klädde på Alex så hon satt på han en extra tröja för Fröknarna hade bara satt på han 2 tunna tröjor under tomtekläderna.. tack igen!!
Men så fort luciatåget var klart så drog jag även på han overallen.. För de hade fika ute oxå!
Sen gick vi till Bengt å fikade oxå! Alex gjorde nog tabberas på alla kakor han hade =)
När vi kom hem slängde jag in kyckling i ugnen å gjorde iordning ris å currysås strax innan det var klart..
Just nu sover Alex efter mycket om å men...
det har gått hur bra som helst att lägga han förut.. men nu vägrar han vara själv i sitt rum å inte ens TV hjälper.. för den bara stänger han av...
Så han tvärslockna i soffan när Werner gick ut till garaget...
Får se vad som händer imorgon å helgen..
Var ju tänkt att vi skulle till Vikasundet men vi har inte råd att åka på det..
Så vi har planerat in glöggfest den 19 dec här hemma hos oss! Bara att kika förbi om ni vill!
Nu i helgen ska vi försöka rensa upp på gården.. ligger en bräd hög mitt på gräsmattan som jag ska försöka bära bort å sen leta efter en kratta.. ojoj... finns mycket att göra..
det är som werner säger, vi bor i ett moment 22... för att göra en sak, måste man göra den andra saken, men för att göra den saken måste man göra den 3:e saken å för att göra det måste man ha gjort 1:a saken... Ond cirkel!
hahahahahaha
Nä nu ska jag göra nåt annat,,,
ha det bra!
Slänger upp en bild på lucian idag...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0