Veckan..

Jag skulle skriva härom dagen men då kom jag inte in på bloggen..

Tisdag vet ni redan vad som hände för mig!!

Onsdag var jag till Linden i Bergvik för Mona ska vara ledig denna vecka så hon visade mig vad som ska städas på onsdag..

Torsdag träffa jag PO, chefen, på lagret vid 10-tiden för sen åkte vi ut till Ljusne! Vi skulle städa ur en lägenhet! Po börja med fönstrerna å sen badrummet, sov rummet å vardagsrummet.. sen fick jag klara mig själv! Håll på att bli tokig på hyllorna i köksskåpen..Det satt tejp överallt!! Men Po hade nåt mirakelmedel så det gick bra att ta bort dem till slut..
Var klar vid 16-tiden.. Åkte tillbaka till lagret med grejerna å sen åkte jag ut till Mossne.. Werner kom ut å höll på i garaget oxå! Sen n är vi åkte hem så åkte werner å köpte hem Mcdonalds.. Gött!!

Fredag var jag å lämna alex i Mossne som vanligt vid 6.30-tiden.. Sen åkte jag å jobba! Var klar vid 10-tiden.. Då åkte jag å handla, sen hem med maten å ut med Cooper! Sen blev jag sittande i Mossne en stund!  Werner kom ut å var i garaget igen! Men vid 15-tiden klädde jag på Alex å åkte in till stan på Apoteket, eftersom Alex hade hosta å var förkyld! Sen blev det Dollarstore å sen Coop för att handla julskinka!
Var hemma vid 17-tiden.. Gav alex mat å sen fick han bada.. Werner kom hem strax efter 18-tiden!
Sen städade jag lite å bytte gardiner i vardagsrummet! Sen blev det bara tv-tittande resten av kvällen..

Lördag åkte werner in till stan för att handla lite grejer till chevan! jag gav alex mat å sen försökte klä på han i över 30 min.. han bara bråka å gnällde! Till slut kom vi ut till Mossne! Gick in till Gittan å Kalle efter ett tag eftersom Gittan fyllde 63 år! Blev lite fika där!! Sen vid 15-tiden åkte vi hem! För mamma å pappa skulle göra sig klar för att åka på julbord!
Så när vi kom hem åt vi mat å sen städa jag lite till! Men orka inte göra så mycket! Resten av kvällen blev det tv-tittande å griljering av julskinka på 3,6 kg!

Söndag klev vi upp rätt så tidigt för Alex hade legat å bråka denna natten oxå! Vi åt frukost å sen åkte vi ut till Svartbäcken! Werner skulle hämta nå grejer där! men som vanligt när man är dit så blir man kvar länge så vi fick mat där oxå, Stekt korv å stuvade morötter fast werner fick mos istället! Åkte hemåt vid 14-tiden tror ja!
Sen på kvällen blev det inte mycket gjort! Alexander var gnällig å trött men vägra sova.. å lite småtjafs blev det oxå men det blev bra till slut! När Alexander hade gått å lagt sig somna Werner i soffan så då titta jag klart på Stardust på datorn!
Sen när Werner vakna så blev det skinkmacka å tv-tittande!

Måndag jobbade jag för Sussi var sjuk! Så då jobba jag 9-13 med Annica! Sen åkte jag ut till Mossne å blev kvar där tills werner kom dit.. Werner höll på lite till med bilen men sen strax efter 18-tiden åkte vi hemåt för vi var så hungriga då! Så då åkte Werner å köpte kebabrulle! Gött!!!
Efter vi hade ätit så kröp jag å Alexander ner i badkaret! Sen tittade vi på Arn, riket vid vägens slut och sen prison break!
Sen ut med Cooper medan Werner duscha å sen titta vi på teve å myste lite bara =)!

Idag hade jag tänkt gå ut å gå men det snöar å jag tyckte det var dumt att ta ut Alex när han fortfarande är förkyld å har lite hosta!
Werner har nyss varit hem på lunch! Sen ikväll ska jag iväg å jobba! usha! bara det inte blir lika mycket otur som förra veckan!! Men det tror jag inte!!

Nu blev det så där mycket igen!! Men jag har inte haft ork eller lust att skriva nåt för alexander har ju varit sjuk å då är han gnällig å vill sitta i knä å det är jobbigt att skriva med en hand!
Sen jobba jag så mycket förra veckan!

Ha det bra!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RAGGARJESA

En Raggarbruds berättelser om familjen och sitt liv!

RSS 2.0